NieuwsBrief 9 - juli 2020

juli 2020 NieuwsBrief 9

Allereerst... BEDANKT!

Wij zagen u de trap op sjouwen met boodschappen, tv-kijken met ondertiteling, limonade uitdelen aan de werklieden, en ga zo maar door. Heel erg bedankt voor uw flexibiliteit, medewerking en begrip! De werkzaamheden zorgen voor overlast in de wijk. Daarnaast heeft de nieuwe werkwijze in de maisonnettes voor extra overlast gezorgd. Van geluidsoverlast en parkeerdruk, het verwijderen van de oude balkon- en galerijplaten tot de lift die tijdens het opbouwen van de steiger tijdelijk niet beschikbaar was.

In deze NieuwsBrief informeren wij u over: 

- Planning eengezinswoningen (blok 1, 2 en 3) 
- Planning maisonnettes (blok 4 en 5) 
- Sluitplan Woonforte 
- Terugplaatsen zonwering 
- Horren 
- Schoonmaken in de wijk 
- Veelgestelde vragen 
- Comfort & BespaarBijeenkomst 
- Extra mankracht

Planning eengezinswoningen (blok 1, 2 en 3) 

Werkzaamheden binnenzijde (fase 2) 

Ondanks de corona-uitbraak verliepen de binnenwerkzaamheden (fase 2) in de eengezinswoningen volgens planning. Op dit moment lossen wij de laatste opleverpunten op en  starten wij met de eindoplevering van de binnenzijde van uw woning. Tijdens de eindoplevering van de binnenzijde komt de opzichter samen met de uitvoerder bij u langs. Samen met u bekijken zij de uitgevoerde werkzaamheden. Als alles goed is uitgevoerd, vragen wij uw handtekening voor akkoord. De levering van de horren en het terugplaatsen van de zonwering zijn géén onderdeel van de eindoplevering van de binnenzijde.

Werkzaamheden buitenzijde (fase 3) en tuinherstel (fase 4)

De werkzaamheden aan de buitenzijde van de eengezinswoningen (fase 3) en het tuinherstel (fase 4) hebben vertraging opgelopen. Wij hebben er hard aan gewerkt om de werkzaamheden zo snel mogelijk uit te voeren.
  • In blok 1 en 2 zijn de werkzaamheden aan de buitenzijde van de woning bijna klaar. Ook zijn de schuttingen teruggeplaatst en zijn de tuinen weer netjes bestraat. Voor de BouwVak plaatsen wij de naambordjes, vlaggenstokhouders en het ventilatierooster. 
  • Bij blok 3 zijn de steigers verwijderd. De werklieden zijn druk bezig met het dichtmaken van de tuinen en de werkzaamheden aan de bergingen. Rond 6 juli starten zij met het terugplaatsen van de schuttingen en het bestraten van de tuinen.
Zodra alle werkzaamheden klaar zijn, voeren de opzichter en de uitvoerder een eindoplevering uit. U hoeft hiervoor niet thuis te blijven. 

Planning maisonnettes (blok 4 en 5)

Werkzaamheden binnenzijde (fase 2) 

De binnenwerkzaamheden (fase 2) verlopen volgens planning. Alle woningen in blok 4 zijn inmiddels bouwkundig opgeleverd. In blok 5 zijn de binnenwerkzaamheden in volle gang. Volgende week leveren wij de eerste woningen van blok 5 op. Wij maken hiervoor een persoonlijke afspraak met u.

Lekkage maisonnettes: Van tevoren denken wij de plannen uit en nemen wij maatregelen om schade te beperken. Toch is er tijdens twee heftige regenbuien lekkage ontstaan in blok 4 en 5. Hierdoor is er in verschillende woningen waterschade. Dit vinden wij erg vervelend. Wij nemen onze verantwoordelijkheid voor de waterschade en lossen dit op met de bewoners. Om dit goed te regelen hebben wij Alex Petrovic aan het team toegevoegd. Alex kijkt in welke woningen er schade is ontstaan, neemt contact op met de bewoners en zorgt ervoor dat de schade netjes wordt opgelost. 

Om de kans op lekkages te verkleinen hebben wij de volgorde van de dakwerkzaamheden aangepast. Ook hebben we aanvullende maatregelen getroffen en houden wij de weersverwachting goed in de gaten. Mocht u door de lekkage nog niet terug kunnen in uw woning dan zoeken wij samen met u naar een oplossing. 

Werkzaamheden buitenzijde (fase 3) 

De werkzaamheden aan de buitenzijde (fase 3) verlopen volgens planning. Op dit moment brengen wij steenstrips aan bij de kopgevel van blok 4. Ook zijn we gestart met de werkzaamheden aan de kopgevels van blok 5. Voor de BouwVak pakken wij de kopgevels van blok 5 in met isolerend materiaal. Om het isolatiemateriaal te bevestigen boren wij in de gevel. Dit zorgt voor geluidsoverlast. Na het aanbrengen van het isolatiemateriaal werken wij de kopgevel af met steenstrips.

Planning plaatsen nieuwe balkon- en galerijplaten

Daarnaast zijn wij gestart met het plaatsen van de nieuwe balkon- en galerijplaten met hekken. Hieronder ziet u de verwachte planning hiervan. De werkzaamheden en dus de planning zijn afhankelijk van het weer.

Klik op de afbeelding om deze vergroot weer te geven.


Tuinherstel (fase 4) 

  • Blok 4: Eind volgende week starten wij met het aanvullen van de grond aan de achterzijde van blok 4. Zodra de werklieden hiermee klaar zijn gaan wij verder aan de voorzijde van blok 4. Vóór de BouwVak hopen wij te starten met het bestraten en het terugplaatsen van de schuttingen. 
  • Blok 5: In de week van 30 juli verwachten wij te starten met het dichtmaken van de tuinen.
Tuintegels die eerder tijdens de werkzaamheden kapot gegaan zijn vervangen wij. In het najaar plaatsen wij uw beplanting weer terug. Dit doen wij in samenspraak met u. Had u voor de werkzaamheden een heg? Houdt er dan rekening mee dat wij jongere boompjes terugplaatsen. De heg heeft niet meteen dezelfde hoogte als u gewend was. 

Werkzaamheden bergingen en garageboxen 

Heeft u een berging bij uw woning? De werkzaamheden aan uw berging zijn inmiddels gestart. Na het herstellen van het voegwerk schilderen wij de deuren en kozijnen van uw berging en plaatsen wij de ventilatieroosters. 
Heeft u een berging onder de woningen van blok 5? Of heeft u een garagebox? Op dit moment voeren wij werkzaamheden uit in de garageboxen onder blok 5. Na de BouwVak starten wij met de werkzaamheden in de bergingen die nog niet aan de beurt geweest zijn. Wij nemen voor die tijd contact met u op.

Werkzaamheden algemene ruimten 

Op woensdag 8, donderdag 9 en vrijdag 17 juli isoleren wij de bergingsgang en de garageboxen. Dit kan wat stank veroorzaken. Verder installeren wij voor de BouwVak het bellenpaneel. Na de BouwVak knappen we het trappenhuis op. Aan het eind van de werkzaamheden werken wij de bergingsgang af en plaatsen wij de nieuwe noodtrappen. 

Sluitplan Woonforte 

In de week van 6 juli past Woonforte het sluitplan aan. Hierover heeft u een brief ontvangen van Woonforte. Zodra het sluitplan is aangepast heeft u toegang tot de centrale entree en de bergingsgang met een tag. Deze tag heeft u eerder van Woonforte ontvangen. 

BouwVak 

Van 27 juli t/m 21 augustus is de BouwVakantie/ zomervakantie. Wij noemen dit de BouwVak. Tijdens deze vakantieperiode liggen de werkzaamheden stil. Voordat wij met vakantie gaan zetten wij de kop van de buitenste tuinen dicht met bouwhekken.  De opslagcontainers en de bouwplaats laten we staan. Verder maken wij zoveel mogelijk parkeerplaatsen vrij. WoonWaarde blijft tijdens de BouwVak gewoon bereikbaar. Is er sprake van een calamiteit of ernstige spoed, buiten kantooruren? Bel dan naar het calamiteitennummer: 030 - 89 06 400

Terugplaatsen zonwering 

In de BewonersMap lieten wij u weten dat Rutges uw zonwering terugplaatst als dit kan en als u dit wilt. Tijdens de Warme Opname konden we nog niet bepalen of uw zonwering teruggeplaatst kan worden. Daarom heeft Woonforte besloten om alle bewoners met een zonwering een vergoeding van €500,- te geven. Deze vergoeding ontving/ontvangt u nadat de werkzaamheden aan uw blok zijn afgerond. U kunt deze vergoeding gebruiken om de kosten voor het terugplaatsen van uw zonwering te betalen óf een nieuwe zonwering aan te schaffen. Dit is dus anders dan in uw BewonersMap staat.   
Had u vóór de werkzaamheden een zonwering en wilt u deze terugplaatsen? 
Neem zelf contact op met een zonweringspecialist. Deze specialist kan precies bepalen óf en hoe uw zonnescherm teruggeplaatst kan worden. U kunt contact opnemen met C.O.R. Tapijt, via het telefoonnummer 070 - 367 64 09 of e-mail: info@cortapijt.nl. Geef uw naam, adres en contactgegevens door dan neemt C.O.R. Tapijt contact met u op. C.O.R. Tapijt komt graag bij u langs om te kijken of uw zonwering terug kan en wat dit kost. Natuurlijk bent u vrij om een andere zonweringspecialist te benaderen.

Had u vóór de werkzaamheden een zonwering en kan deze niet teruggeplaatst worden? 
U kunt ervoor kiezen om de vergoeding te gebruiken om een nieuwe zonwering te kopen. Vraag de informatiekaart voor het ophangen van uw zonwering op bij WoonWaarde. 

Horren 

Heeft u tijdens het WoonWinkelen horren besteld? Binnenkort starten wij met het plaatsen van de horren. Het bedrijf Westerveld gaat bij u de horren plaatsen. Zij nemen contact met u op voor het maken van een afspraak. 
Heeft u geen horren besteld, maar wilt u deze alsnog bestellen? Óf wilt u extra horren bestellen?  Laat vóór 17 juli weten welke hor(ren) u wilt bestellen via lauwers@woon-waarde.nl. Dan zorgen wij ervoor dat uw horren besteld worden. Let op: wij verwachten een levertijd van ca. 3 maanden.
-   Een hor voor uw draaikiepraam leveren wij voor € 86,51 incl. btw per stuk;
-   Een plissé hordeur leveren wij voor €505,78 incl. btw per stuk

Schoonmaken van de wijk 

De werkzaamheden zorgen voor rommel in de wijk. Om de rommel te beperken ruimen de werklieden de resten van bouwmaterialen aan het eind van iedere werkdag op. Ook zijn er dichte afvalcontainers neergezet, om te voorkomen dat de wind het losse afval door de wijk verspreid.

Veelgestelde vragen 

Ik heb van Liander een brief ontvangen met het verzoek om mijn zonnepanelen aan te melden bij energieleveren.nl. Moet ik dit doen? Wij melden uw zonnepanelen voor u aan bij energieleveren.nl. U hoeft hiervoor dus niets te doen. 
Mag ik folie, stickers of posters op mijn nieuwe ramen plakken? Uw nieuwe kozijnen zijn voorzien van driedubbel glas. Het is niet toegestaan om folie, stickers of posters op driedubbel glas te plakken. Ook is het niet toegestaan om koud water op een door de zon verhitte ruit te sproeien. Driedubbel glas kan namelijk breken door grote temperatuurverschillen. Zo’n breuk noemen we een thermische breuk. Een thermische breuk wordt doorgaans niet vergoed door de verzekeraar. 

Comfort & BespaarBijeenkomst 

Binnenkort ontvangt u van ons een uitnodiging voor de Comfort & BespaarBijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst geven wij u tips hoe u comfortabel kunt wonen in uw verbeterde woning. Wij geven meer uitleg over onderwerpen zoals Ventileren & Verwarmen en vertellen u hoe u zoveel mogelijk kunt besparen op uw energierekening. Ook ontvangt u van ons de Comfort & BespaarWaaier. Hierin leest u precies hoe u het beste kunt omgaan met uw nieuwe woning en optimaal kunt genieten van de verbeteringen. Tot ziens bij de Comfort & BespaarBijeenkomst!


Extra mankracht 

Wij hebben een extra opzichter aan ons team toegevoegd. Zijn naam is Bram Knetsch. Bram gaat zich bezig houden met alle werkzaamheden aan de buitenkant van de woningen. U ziet zijn foto hiernaast. 

Vragen? 

Heeft u vragen? Neem gerust contact met mij op.

Met vriendelijke groet,
Ilse van Zijl